גם מדי צבא זה בגד לאירוע

אין לי בעיה עם הפגנות נגד המבצע/מלחמה/ברדק בעזה. אני חושב שמי שמגדיר הפגנות שמאל כבגידה או פגיעה במדינה הוא דביל, או הבריז משיעורי אזרחות. דמוקרטיה בסיסית. וכן, גם לערבים ישראלים מותר להביע את עמדתם. שוב. המילה הזו, דמוקרטיה.

 

כל ההקדמה הזו שאומרת "תשמעו, גם אני שמאלנו (סמולני) נאור", באה כדי לתת רקע להסבר עד כמה עצבנה אותי הידיעה הזו: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3655235,00.html. חבר מועצת העיר תל אביב גויס למילואים, ולכן הגיע לישיבה במדים. וחטף צעקות מפעילי שמאל. זה איום ונורא.

 

אפשר להתווכח על פעולות שצה"ל מבצע. אבל לקבוע שהצבא לא לגיטימי, או שמדים הם אות קלון, זה מגוחך. גם שמאלני נאור עד קיצוני יכול להבין שיש צורך בצבא, באזור הספציפי הזה. להגדיר לובש מדים כפסול באופן בסיסי, זה מסוכן ומטופש.

 

אני יכול להבין ולהצדיק סרבני מצפון. אני יכול להבין אנשים שמסרבים לבצע פקודה בלתי חוקית בעליל, אני מעריך אותם ומוקיר אותם. אני יכול להבין הרבה דברים אנטי צבאיים ומלחמתיים. אבל פסילת אדם רק כי הוא משרת במילואים ו/או לובש מדים היא מחוץ לגבולות הסביר בעיני. לא קשור לכלום.

About noamres

אבא לשלושה ילדים מדגם משובח. פעם עיתונאי, היום בהייטק. גיק, לא אוהב מלפפונים וקישואים

17 responses to “גם מדי צבא זה בגד לאירוע”

  1. עמרי says :

    עד היום יצא לי להגיע לעבודה במדים רק פעם או פעמיים, אבל אני מניח שיש כאן יותר מבעיות לוגיסטיות: יש כאן גם גאווה, עבורי לפחות. גאווה ללבוש את המדים האלה ומה שהם מייצגים. גאווה לתרום מעצמי כמעט ללא תמורה ולשהות בחברתם של אנשים נוספים שמרגישים באופן דומה. אני מנחש שלרוב קוראי הבלוג הזה אין מושג על מה אני מדבר, אבל ככה זה

  2. גיל says :

    שאלת שאלה בתמימות, אני מניח ואני אנסה לענות מאותו מקום שגורם לי לפעמים להגיע על מדים למקום העבודה.

    שורש הסיטואציה מגיע מהעובדה שכשאתה עושה מילואים, חובותיך האזרחיות בעבודה לא מחכות לך אלא רק מתרבות וצוברות ריבית פיגורים. ולכן במידה ויש לך יום מילואים שבו אתה משתחרר בשעה סבירה – זה רק סביר שתרצה להגיע גם לעבודתך ולנסות להספיק לצמצם פיגורים. אני בטוח שעד כאן תסכים איתי, ותמשיך לשאול – אבל למה על מדים ? הנה התשובה:
    א. כי אם תעבור לפני כן דרך הבית ותתקלח ותחליף בגדים – רוב הסיכויים שלא תצליח לצאת מן הבית בגלל הילדים, האשה, בגלל שתרדם וכו'.
    ב. כי יתכן שכלל בגדיך האזרחיים שלקחת איתך בתיק כבר מלוכלכים ודוקא זוג המדים שעליך נקי בצורה סבירה.
    ג. יתכן שאין לך איתך בגדים אחרים אבל מה שיש בעבודה אינו סובל דיחוי.
    אלה הסיבות – נורא פשוט. הכל סביב לוגיסטיקה, ולא באמת תמיד אפשר לתכנן הכל עד הסוף. מילואים זה לא קאנטרי קלאב ולא תמיד יש שם מקלחת חמה, או מקלחת בכלל או בגדים להחלפה.

    לשאלתך השניה: למה הצבאיות צריכה לחדור לכל חור. התשובה כאן פשוטה עוד יותר. מילואימניק פעיל עושה בין 20 ל – 30 יום בשנה. כלומר מקדיש כחודש ימים, כלומר כ – 1/12 מזמנו בשנה למילואים. זמן משמעותי לכל דבר ועניין. אמר כבר מופז בהזדמנות וחזר על זה וילנאי, מילואימניק הוא חייל שמשוחרר 11 חודשים בשנה.

    כך בהגדרת העניין – הצבאיות לא חודרת לכל חור, אלא היא שם. האזרחות מכסה עליה, אבל מתחתיה, יש חייל משוחרר שיכול להקרא לשירות בכל רגע.

    אני בטוח שמי שעשה ועושה מילואים יבין, אם לא הצלחתי להבהיר את עצמי עד עכשיו לקורא. כנראה שקשה לי להתחבר לקהל הפטורים ממילואים.

  3. אורן says :

    מה הבעיה להחליף בגדים? למה הצבאיות צריכה לחדור לכל חור?

  4. באנדר says :

    אני רואה עצמי ממוקם מהצד השמאלי של המפה מבחינה כלכלית, אבל מרכז וימינה מבחינה מדינית.
    עם כל הכבוד לאינטרנציונאליזים (שאני לא מזלזל בו), שימור עצמי ומלחמה בפאשיזים קודמים.
    גם האבות הרוחניים של חד"ש לא היו בדיוק שוחרי שלום גדולים.

  5. ליאור says :

    לעצתך קראתי שוב את הידיעה, ואת צודקת. לא כתוב שם על חברי המועצה אלא על "פעילים" שהגיעו לישיבה (פעילים מטעם מי?).
    אם מה שאת טוענת זה נכון אז זה נשמע יותר כמו תרגיל יחצנ"י של הפוליטיקאי יותר מאשר ידיעה אמיתית שצריך להתייחס אליה באופן ענייני.

  6. תל אביבי says :

    דב חנין זה חד"ש.
    וחד"ש זאת מפלגה אולטרא לאומנית ערבית-מעין בעת' לייט.

  7. מביט מהצד says :

    יש אנשים שבשבילם צה"ה הוא לא צבא ההגנה לישראל, אלא צבא הכיבוש לישראל.

    הפעילים של ISM קוראים לו באנגלית IOF – Israel Occupation Force, והחברים הישראלים שלהם מחזיקים באותה דעה.

    אלו אנשים עם תפיסת עולם חד מימדית, שבה לא יכול להיות שאותו צבא עוסק גם במשימות כיבוש וגם במשימות הגנה.

    למעשה הם מכחישים שבכלל קיים מרכיב של הגנה בפעולות של הצבא, והיותר מטושטשים מביניהם מכחישים גם שקיים צורך בהגנה בסיטואציה הקיימת.

    שעל כן, הנ"ל רואים במדי צה"ל סמל למשהו מבייש ומכוער. נגיד – כמו המדים של ה SS, עם הצלב קרס.

    לא רק שאין להתגאות במדים של צבא שכל מהותו ועצם קיומו הם התעללות בערבים תמימים וחסרי ישע, העוסק יומם וליל בדיכוי, טבח ברוטלי ורצח עם, אלא שיש להתבייש במדים האלו, ולזרוק על הלובש אותם בוץ (מילולי ואמיתי), עגבניות רקובות, ביצים סרוחות, והמהדרין – אבן או רימון (נעליים גם הולך טוב לאחרונה).

    לא יעזור להתעצבן – מדובר במוכי גורל שמתקיימים למעשה במציאות אלטרנטיבית.
    כשבנאדם מגיע לרמה כזו של אהבלות, לא יעזור תיקון. זה מצב בלתי הפיך.

  8. גיל says :

    אם וייצמן היה מגיע עם מדים להפגנה והמדובר באותו יום בו הוא עדיין מגויס, אין שום בעיה. אמנם הצבא היה מכנה זאת כשר ומסריח – אבל אין בעיה.

    לבישת מדים מחוץ לתקופת מילואים פעילה – אכן יכולה לגרום להגשת תלונה. אבל עוד לא שמעתי על מישהו שהתאמץ לתבוע על דבר שכזה. מה שלא אומר שזה לא קרה בפועל, אבל בכל זאת.

  9. גיל says :

    אני חייב לומר שכל חברי נוהגים לומר שאני התגלמותו של הבורגני, מעמד הביניים, מצביע מרכז, איש מיינסטרים. נוהג על פי מנהג העיר והעדר, משעמם בכל מובן. לא איש קצוות.

    אתה משמח אותי כשאתה מגדיר אותי כקצה, ורק כדי שאוכל לחזור לחברי ולשמח גם אותם בזה שחרגתי סוף סוף מאמצעיותי הבינונית, אנא עזור לי והסבר לי במה אני קיצוני.

    רוב תודות.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says :

    היה מנסה להגיע במדים להפגנה נגד המבצע, שכאמור אינה בגידה במדינה?
    האם גם אז היתה הדמוקרטיה פועלת באותו האופן, או שאולי היה מוצא את עצמו מועמד לדין צבאי?

  11. ציפור says :

    ליאור, קרא שנית את הידיעה המקורית. בשום מקום בכתבה לא כתוב שמדובר בחברי מועצת העיר. הייתי בישיבת המועצה, וברחבת מרכז עינב לפני הישיבה ואחריה, ולא שמעתי ולו רמז לדברים שנכתבו בכתבה.

    יותר מזה – היום יום שלישי. ישיבת המועצה הייתה ביום רביעי שעבר. למה התפרסמה הידיעה רק היום? ולמה היא נראית כמו הודעה לעיתונות של "רוב העיר" – עם תמונה שצילם שותף לעסקים של יניב וייצמן, כשכל כולה מתבססת על עדות של פעיל מרכזי ב"רוב העיר", ובלי כל פנייה לאותם "אנשי שמאל" אלמונים?

  12. ליאור says :

    חסרים לי השמות של אותם אנשים שהעליבו אותו. מדובר הרי בחברי מועצת העיר, ואלה אנשים עם שם ואפילו שם די מוכר.
    הידיעה הזאת היא מאוד קיצונית. האם יש אנשים (פרט לאותו קצין מילואים) שנכחו בישיבה ויכולים לאשר את הסיפור הזה?

  13. אור ברקת says :

    נכנסתי עכשיו גם לכתבה ומעניין שחסרים שמה כמה פרטים כגון במה התבטאה המחאה או תגובה מפעילי השמאל.

    אבל כנראה שזה לא חשוב.

  14. אור ברקת says :

    מסכים לחלוטין.

    אבל אם הייתי מחוייב לבחור בין 2 הקיצוניות (ולמרבה השמחה אני לא) כשמהצד השני עומד גיל מהתגובה מלמעלה – הבחירה ברורה.

  15. אייל גרוס says :

    מסוג הדברים שעושים שם רע לשמאל. אין מספיק דברים למחות עליהם שצריך למחות על זה שיניב וייצמן הגיע במדים כי הגיע ישר מהמילואים? אני נגד המלחמה הזו ואני גם מגלה סימפטיה למי שמסרב להשתתף בה, ואני גם מגנה את מי שהורג אזרחים, אבל באמת שזה היה מיותר מצד אותם אנשים .

  16. גיל says :

    והרי רבים כאן באתר רשימות בדעה זהה. סרבו לשרת, השתמטו משירות, התחמקו משירות או כל ורסיה אחרת של "אי שירות".

    ההטפה הבלתי פוסקת של רבים כאן באתר כנגד הצבא אינה מידתית (אם לאמץ מונח נפוץ) ומביאה לדה לגיטימציה של הצבא וסמליו (המדים).

    אגב, בכתבה מסופר שהם טענו שהוא עושה פרובוקציה, למרות שנראה שמי שעושה פרובוקציה זה בעצם הם.

    כמה נקודות קטנות נוספות:
    1. הייתי שמח לראות פחות שימוש במושג "שמאל". זה לא אומר כלום. ההבדל בין ברק לאורון גדול לא פחות מההבדל בין אורון לגלאון וההבדל בין גלאון לחנין הוא עמוק ויסודי ובין חנין לבין מתי שמואלוף יש כמובן עוד צעד משמעותי.
    רוצה לומר: רדיקלים לא ראויים להמדד על הסקאלה באותה צורה.
    2. כבוד ללובשי מדים : אני סבור שזה הזמן להכליל את לובשי מדי צה"ל בהגדרת עובד ציבור (כי זה בדיוק מה שהם). ולהפעיל כלפי פרובוקציות זולות כאלה את תקנות העלבת עובדי ציבור. לפעמים צריך להתייחס לפרובוקטורים בשיטת החלונות השבורים של ג'וליאני. העלבת חייל צה"ל במחסום – אין בעיה, שלם קנס. העלבת קצין צה"ל בישיבת עירייה – לך למעצר וכן הלאה. מאוד מפתה.
    3. משהו אישי – ביום שמישהו יזלזל בי כשאלבש מדים אני אדאג למחוק לו את חיוכו המזלזל בדרכים שאני מכיר. זוהי למעשה הזמנה פתוחה – אני לובש מדים הרבה פעמים בשנה וכאן יש הרבה פרובוקטורים … בואו ונראה מה יצא. אל תפתיעו את ויצמן האומלל … תנסו על מישהו שרגיל לפרובוקטורים.

    WTF

  17. יעלה says :

    פסלו אולי את הופעתו במדים ולא אותו.
    לא ברור.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: